Treba kúpiť ! MG F

Čas od času uvažujem zmeniť názov rubriky “ Treba kúpiť !“ na “ Peťove potulky po bazároch“. Peťo je archetypom chorobne zapáleného autičkára a príkladným stelesnením myšlienky a posolstva RetroWheels Clubu. Podobne ako ja, nie je schopný kúpy obyčajného auta. Peťova dlhé roky známa klubová prezývka „Dogg“ úplne presne vystihuje jeho talent s vytrvalosťou a razanciou poľovníckeho psa vyňuchať neobyčajné auto za neobyčajne dobrú sumu. Navrhujem doplniť nick Dogg na Bloodhound Dogg. Dnes pre nás pripravil článok o MG F. 

mgf110Bol som včera pozrieť jedno MG F. Toto auto ma láka, pretože má motor v strede a ešte som také nemal. Nanešťastie je len pár modelov s takto uloženým motorom za primerané peniaze. Okrem MG napr. Toyota MR2, Porsche Boxster a tým asi cenovo prijateľná hladina končí…Takže MG F. Inzerát som našiel na mobile.de. Hovorím si, že cena je celkom zaujímavá, je to odo mňa asi 40km, tak sa ideme previezť. Hneď, keď som odparkoval auto, tak sa ma bazárnik pýtal na Mamuta…že či je môj, aký má motor atď…potom to ukončil tým, že je veľmi pekný. Človeka to zahreje pri srdci, keď sa nájde niekto, kto vie oceniť starú klasiku. No nič, pýtal som od neho kľúče od MG a išiel som na to. Dostal som inak do ruky niečo takéto…

mgf2Otvorím dvere a hneď hľadám, kde sa otvára zadný kufor, nech sa pozriem na motor v strede. Bohužiaľ v interiéri som nenašiel otváranie prednej ani zadnej kapoty. Zistil som, že zadná sa otvára kľúčom a vnútri je potom tiahlo na otvorenie prednej. Trochu „zvláštne“ riešenie podľa mňa. Potom som ale prišiel na to, že vpredu vlastne nie je kufor ako som si ho predstavoval, ale len úložný priestor na rezervu, ktorú mimochodom auto nemalo. Vzadu je motor zakrytovaný, ale cez mriežku ho trochu vidno.

mgf3Po letmej obhliadke som usúdil, že auto je síce trochu hrdzavé, no ak bude motor OK, stále je v hre… Takže usadám do interiéru. Tí, čo ma poznajú, vedia, že som väčší ako je „štandard“, tak som sa trochu bál, či sa tam vôbec vojdem. Vošiel som sa. Sedadlo hneď do pozície „ležiaci strelec“ a prvé čo mi udrelo do očí je malý a hrubý volant. Najskôr som myslel, že je niečím obšitý alebo že je na ňom ten „tesco“ poťah, ale nie je. On je normálne taký hrubý. Druhá vec je radiaca páka. Krásny retro štýl a tvrdé dráhy radenia spojené so zvukom mechanického cvaknutia vychádzajúceho spoza mňa. Jedným slovom paráda. Interiér je…hmmm…útulný, to je to správne slovo. Zmestím sa a nedotýkam sa hlavou strechy. V porovnaní s Alfou Spider (916), ktorú som donedávna mal je tu miesta pomenej. Auto má vysoký stredový tunel, čo mám ja osobne veľmi rád. Zatiaľ sú pocity len a len pozitívne. Poslednou neznámou ostáva (na papieri) slabý motor 1.8 s výkonom 88kW.

mgf8No a dostávame sa na koniec. Motor. Naštartoval som ho. Chytil v pohode a hneď. Akurát na prístrojovke ostal svietiť vianočný stromček a motor vydával taký klepkavý zvuk, ktorý neprestával ani po pridaní plynu. Motor ale šiel ľahko a pravidelne na všetky valce, tak neviem čo s tým je a začal som sa toho báť. Hlavne netuším, kto by to vedel dať aspoň trochu dokopy a za koľko. Navyše tu je tá hore spomenutá korózia v rohoch karosérie, ale aj okolo prednej nápravy. Jazdu som neabsolvoval. Načo? Ak nájdem iný kus, s motorom, ktorý pôjde potichu, tak sa určite zveziem a potom sem napíšem, či je dostatočný alebo nie.

 Dogg

Pridaj komentár