
Nástupca Citroënu CX prišiel 25. Mája 1989. Kombi verzia (Break) prišla v roku 1991. Nadčasový dizajn navrhol Bertone. Auto bohužiaľ nedosiahlo predajné úspechy svojich predchodcov CX a DS. Pritom Citroën napravil všetky chyby, ktoré boli na predchodcoch. Podvozok bol úplne nový, hydropneumatický, skonštruovaný tak, aby bol komfortný a zároveň pevný v zákrutách. Predchodcovia trpeli koróziou, preto XM dostalo pozinkovanú karosériu a aj po takmer 30-tich rokoch autá nie sú príliš skorodované. Kritiku zožali predchodcovia aj preto, že boli „podmotorovaní“, a tak dostal XM motor V6. Napriek tomu všetkému boli predaje slabé, no Citroën nechal auto v ponuke až do roku 2000, teda dlhých jedenásť rokov. Za ten čas sa vyrobilo 333 405 kusov, čo nie je príliš veľa a preto má toto auto šancu stať sa zberateľským kusom. Ponuka motorov bola pestrá. Benzínová ponuka začínala pri štvorvalcoch s objemom 2,0 litra 8V a 16V, ďalej bola verzia motora 2,0i 8V s turbom a napokon motor 3,0i V6 12V a neskôr 24V. V ponuke boli aj dva dieslové motory 2,1 s turbom aj bez a 2,5 turbo diesel. V roku 1994 prešiel faceliftom, ktorý zmenil futuristickú prístrojovku a hlavne kvôli použitiu airbagu zrušil ikonický jednoramenný volant. Po ukončení výroby si dal Citroën dlhšiu prestávku a nástupca prišiel až v roku 2005.
Pridaj komentár