Vitaj na fóre RetroWheels Club!


Nebudem Ti klamať.
Žijeme autami. Autá sú náš život.
Nie je to póza alebo frajerina. Je to genetická informácia, ktorá z áut urobila súčasť nášho bytia.
Ak Ti nezáleží na značke, na stave, ani na cene. Ak sa potešíš, keď ráno z okna vidíš svoje auto a šoférovať ho Ti prináša skutočnú radosť.
Ak auto nevnímaš iba ako alternatívny spôsob dopravy. Ak Ti vonia benzín a dokáže Ťa nadchnúť aj štvortaktná benzínová kosačka.
Ak Ti moje slová nepripadajú ako kopa nezmyslov...
Tak si na správnom mieste. Pridaj sa k nám, myslím, že si budeme rozumieť.

Jazdi opatrne.

Člen tímu

@RWC_Rady

P.S. Niektoré sekcie fóra niesu prístupné pre nezaregistrovaných čitateľov. Tlačidlo ''Registrovať'' je vpravo hore.

Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary

Pokiaľ máte problém s ktorým si neviete dať rady, skúste sa opýtať tu. Problémy so ženami sem nepatria. :D

Moderátor: Dogg88

paradajka
Příspěvky: 3
Registrován: duben 27th, 2017, 11:56 am

Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary

Příspěvekod paradajka » srpen 3rd, 2017, 2:08 pm

Zdravim, povodne som chcel pisat pribeh, bohuzial nie vsetko vychadza ako si clovek naplanuje :), tak vas chcem poprosit o radu, budem vam velmi vdacny ak by s tym niekto mal skusenost, neviem sa uz pohnut.

Kupil som si Porsche 944 S2, hned po prichode domov som si vsimol problem a to, ze aj pri uplne kludnej jazde ak sa motor zohrial na prevadzkovu teplotu spustilo ventilatory na chladici co samozrejme nie je problem, ale ani za boha ich uz nevyplo, az po vypnuti motora kedy bezali este cca 1-2 minuty. Teplota na budiku bola vzdy v norme, dokonca este menej ako v polke. Vravim si nevadi aj tak ide rovno do servisu.

Na prvy krat sa okrem milion tesneni vymenili komplet rozvody (remene, vsetky kladky, vsetky napinaky, retaz, napinak retaze, vodna pumpa, termostat) vsetko az na remene a jednu vodiacu kladku je original diel Porsche. Vymenili sa dalej vsetky naplne aj chladiaca zmes (v aute uz bola ruzova tak sa dala tiez ruzova).
Problem pretrval, motor sa na volnobehu zahrial, spustilo ventilatory (vzdy na prvu rychlost), bezal aj pol hodinu, nevyplo ich ani nespustilo druhu rychlost, nevyvrela kvapalina ani netlakovalo hadice. Samozrejme skusane az po odvzdusneni.
Tak sme sa rozhodli, ze sa preveziem a uvidim ako sa to bude chovat, presiel som cca 300-400km a "vypadol" mi jeden valec, prichod do servisu, ortiel znel nulova kompresia na druhom valci, vravim si horsie to uz ani nemoze byt (praskli pruziny na vyfukovych ventiloch na druhom valci). Nevadi, oprava presla do druhej fazy:

Vymenilo sa zase kopec tesneni, tesnenie pod hlavou, hlava sa zgeneralkovala (vybrus, vybrus ventilov, nove komplet vsetky pruziny na ventiloch, hlava odtlakovana), ked uz to bolo rozobrate, vymenili sa vsetky teplotne cidla (vsetky cidla som kupoval original diely), jedno s modrou koncovkou to je pre riadiacu jednotku, jedno take dlhe, ktore ide az ku valcom to by malo byt aj pre budik, jedno zospodu na sani, meria teplotu nasavaneho vzduchu a vymenili sme aj termospinac na chladici. Vymenil som aj pekelne drahe relatko G10, ktore ma na starosti ovladanie ventilatorov. Mimo ineho som vymenil zase chladiacu kvapalinu. Naplnil som aj klimu. A tak si hovorim, neexistuje, ze by to uz teraz nefungovalo spravne :) a ono nefungovalo. To iste, motor nastartovany studeny, po zohriati spustene ventilatory a uz ich nevyplo aj keby bezal dva dni v kuse. Prisli sme na to, ze ak som pustil kurenie v kabine a nechal fukanie tak ich vyplo hned a asi tri krat ich krasne zaplo/vyplo/zaplo/vyplo. Vcera som sa s nim isiel previezt a ked sa zahrialo jazdou tak uz ani kurenie nepomohlo aby sa vypli, proste ak ich uz raz po zahriati zapne tak ich uz nevypne(samozrejme ak vychladne cez noc tak rano nebezia az ked sa zahreje), vzdy ich zapne len na prvu rychlost, nevyvrie, netvrdnu hadice, teplota na budiku je vzdy v normale a ja uz nemam ani silu ani chut :-D. Cidla aj termospinac aj kabelaz v aute boli prekontrolovane a vsetko je funkcne, cize logicky mi vychadza, ze auto ma vyssiu teplotu ako by malo mat, ale ja uz naozaj nemam ani sajnu preco, tak vam budem vdacny za akekolvek usmernenie :).

Uživatelský avatar
Quattrofil
Technický Garant
Technický Garant
Příspěvky: 598
Registrován: duben 14th, 2016, 10:07 pm
Bydliště: Ružomberok

Re: Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary

Příspěvekod Quattrofil » srpen 4th, 2017, 8:34 pm

prva vec čo ma napadá keď vravis že so zapnutym kurenim to chvíľu šlo normalne tak usudzujem ze to ma nieco spoločné s klimou... klima by mala spinat ventilatory... ale tazko povedat ako boli tieto staré klimy poprepajane s motorom...skusim pohľadať nejaké schémy aj keď 944 asi nemám
Audi 80 quattro 1.8t '85
Audi cabrio 1.9tdi '96
Audi 80 Competition '94

Uživatelský avatar
paolo951
Hlavný klubový fotograf
Hlavný klubový fotograf
Příspěvky: 254
Registrován: březen 8th, 2016, 9:34 am

Re: Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary

Příspěvekod paolo951 » srpen 5th, 2017, 10:07 am

Ahoj, podobne sa správa aj moje. Aj pri pokojnej jazde vždy po odstavení auta bežia ventilátory, výnimkou je snáď len veľmi chladné počasie. Vypnú sa až po cca minúte, možno dvoch. Ale ja by som v tom problém nehľadal. V manuáli k autu sa píše:

The radiator fan is electrically driven. It is
switched on automatically by a thermostat
when the coolant reaches 198°F / 92°C.

Even when the engine is turned off, the fan
will continue running, until the coolant
temperature has dropped to 189°F / 87°C
and until the engine itself has cooled down
sufficiently.
„Nie je nič drahšie ako lacné Porsche."

Uživatelský avatar
Quattrofil
Technický Garant
Technický Garant
Příspěvky: 598
Registrován: duben 14th, 2016, 10:07 pm
Bydliště: Ružomberok

Re: Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary

Příspěvekod Quattrofil » srpen 5th, 2017, 9:16 pm

V tomto prípade to vyzerá ako bežný stav... a teplota 92c nie je nejak extra vysoká... väčšina ventilátorov spína až niekde pri 100 c takze tieto ventilátory asi pôjdu takmer stále ...
Audi 80 quattro 1.8t '85
Audi cabrio 1.9tdi '96
Audi 80 Competition '94

paradajka
Příspěvky: 3
Registrován: duben 27th, 2017, 11:56 am

Re: Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary

Příspěvekod paradajka » srpen 5th, 2017, 10:06 pm

Ahojte, v prvom rade vam velmi pekne dakujem za odpovede.

Quattrofill, schemy mam aj ja, ale velmi som z nich nebol mudrejsi :-) podla schemy ventilatory moze spustat este aj cidlo teploty nasavaneho vzduchu, ale ako vravis, pravdepodobne to bude normalny stav. Klima spusta ventilatory, ale len ked ju zapnem, ked je vypnuta teoreticky by nemala preco spustat ventilator. Vsetky testy som robil s vypnutou klimou.

paolo951, celkom dost ma upokojila tvoja odpoved :-), akurat mi je zvlastne, ze sa proste motor nevie uchladit sam na mieste tak aby vypol ventilatory, zatial vsetky auta , ktore som mal takto fungovali.
Pred cca 6 rokmi som mal 944ku, sice s inym motorom (2.5 8V) a nepamatam sa, ze by v kuse bezali ventilatory.

Kazdopadne s autom uz par dni jazdim a vyzera to byt vsetko funkcne az na to ze v kuse hucia tie ventilatory :). Ale po vasich odpovediach si uz budem uzivat kazdu jazdu na plno

Uživatelský avatar
Quattrofil
Technický Garant
Technický Garant
Příspěvky: 598
Registrován: duben 14th, 2016, 10:07 pm
Bydliště: Ružomberok

Re: Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary

Příspěvekod Quattrofil » srpen 5th, 2017, 10:29 pm

Treba to priebežne sledovať hlavne keď sa ochladí či sa to zmení, podľa mna by to malo vypínať skôr alebo zapínať neskôr... uvidis čo to bude robiť ale zatiaľ sa v klude voz...
Audi 80 quattro 1.8t '85
Audi cabrio 1.9tdi '96
Audi 80 Competition '94

Uživatelský avatar
paolo951
Hlavný klubový fotograf
Hlavný klubový fotograf
Příspěvky: 254
Registrován: březen 8th, 2016, 9:34 am

Re: Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary

Příspěvekod paolo951 » srpen 5th, 2017, 10:54 pm

Možno pri týchto silnejších verziách je treba viac, aby sa uchladili ako pri štandardnej 2,5 l. Ja mám pri vodnej pumpe okrem hlavného ešte jeden doplňujúci termostat. Turbodúchadlo má aj svoju vlastnú vodnú pumpu, ktorá ho ešte 30 sekúnd po vypnutí motora pomáha chladiť.
Zo začiatku som sa aj ja zamýšľal nad tým, že tie ventilátory vždy po vypnutí motora hučia, ale už to neriešim, radšej nech sa chladí. Sledujem teplotu a tá je v pohode, pri bežnej jazde mimo mesto je v pracovnom okne tesne nad spodnou čiarkou, v meste pri pomalej jazde a častom rozbiehaní sa stúpne k hornej, ale neprekročí ju.

Inak gratulujem ku kúpe, sú to perfektné autá :)
„Nie je nič drahšie ako lacné Porsche."

paradajka
Příspěvky: 3
Registrován: duben 27th, 2017, 11:56 am

Re: Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary

Příspěvekod paradajka » srpen 6th, 2017, 1:28 am

Dakujem, ano mas pravdu, su to vynimocne auta :). Moja aj v meste drzi teplotu tesne nad spodnou ciarkou. Casom pridam aj pribeh a fotky.

Quattrofil-> sam som zvedavy ako sa to bude spravat v chladnejsom pocasi. Kazdopadne uz som kludnejsi :)


Zpět na “Technická poradňa”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host