Porsche 944 S2 1990 / chladenie, sahary
Napsal: srpen 3rd, 2017, 2:08 pm
Zdravim, povodne som chcel pisat pribeh, bohuzial nie vsetko vychadza ako si clovek naplanuje , tak vas chcem poprosit o radu, budem vam velmi vdacny ak by s tym niekto mal skusenost, neviem sa uz pohnut.
Kupil som si Porsche 944 S2, hned po prichode domov som si vsimol problem a to, ze aj pri uplne kludnej jazde ak sa motor zohrial na prevadzkovu teplotu spustilo ventilatory na chladici co samozrejme nie je problem, ale ani za boha ich uz nevyplo, az po vypnuti motora kedy bezali este cca 1-2 minuty. Teplota na budiku bola vzdy v norme, dokonca este menej ako v polke. Vravim si nevadi aj tak ide rovno do servisu.
Na prvy krat sa okrem milion tesneni vymenili komplet rozvody (remene, vsetky kladky, vsetky napinaky, retaz, napinak retaze, vodna pumpa, termostat) vsetko az na remene a jednu vodiacu kladku je original diel Porsche. Vymenili sa dalej vsetky naplne aj chladiaca zmes (v aute uz bola ruzova tak sa dala tiez ruzova).
Problem pretrval, motor sa na volnobehu zahrial, spustilo ventilatory (vzdy na prvu rychlost), bezal aj pol hodinu, nevyplo ich ani nespustilo druhu rychlost, nevyvrela kvapalina ani netlakovalo hadice. Samozrejme skusane az po odvzdusneni.
Tak sme sa rozhodli, ze sa preveziem a uvidim ako sa to bude chovat, presiel som cca 300-400km a "vypadol" mi jeden valec, prichod do servisu, ortiel znel nulova kompresia na druhom valci, vravim si horsie to uz ani nemoze byt (praskli pruziny na vyfukovych ventiloch na druhom valci). Nevadi, oprava presla do druhej fazy:
Vymenilo sa zase kopec tesneni, tesnenie pod hlavou, hlava sa zgeneralkovala (vybrus, vybrus ventilov, nove komplet vsetky pruziny na ventiloch, hlava odtlakovana), ked uz to bolo rozobrate, vymenili sa vsetky teplotne cidla (vsetky cidla som kupoval original diely), jedno s modrou koncovkou to je pre riadiacu jednotku, jedno take dlhe, ktore ide az ku valcom to by malo byt aj pre budik, jedno zospodu na sani, meria teplotu nasavaneho vzduchu a vymenili sme aj termospinac na chladici. Vymenil som aj pekelne drahe relatko G10, ktore ma na starosti ovladanie ventilatorov. Mimo ineho som vymenil zase chladiacu kvapalinu. Naplnil som aj klimu. A tak si hovorim, neexistuje, ze by to uz teraz nefungovalo spravne a ono nefungovalo. To iste, motor nastartovany studeny, po zohriati spustene ventilatory a uz ich nevyplo aj keby bezal dva dni v kuse. Prisli sme na to, ze ak som pustil kurenie v kabine a nechal fukanie tak ich vyplo hned a asi tri krat ich krasne zaplo/vyplo/zaplo/vyplo. Vcera som sa s nim isiel previezt a ked sa zahrialo jazdou tak uz ani kurenie nepomohlo aby sa vypli, proste ak ich uz raz po zahriati zapne tak ich uz nevypne(samozrejme ak vychladne cez noc tak rano nebezia az ked sa zahreje), vzdy ich zapne len na prvu rychlost, nevyvrie, netvrdnu hadice, teplota na budiku je vzdy v normale a ja uz nemam ani silu ani chut . Cidla aj termospinac aj kabelaz v aute boli prekontrolovane a vsetko je funkcne, cize logicky mi vychadza, ze auto ma vyssiu teplotu ako by malo mat, ale ja uz naozaj nemam ani sajnu preco, tak vam budem vdacny za akekolvek usmernenie .
Kupil som si Porsche 944 S2, hned po prichode domov som si vsimol problem a to, ze aj pri uplne kludnej jazde ak sa motor zohrial na prevadzkovu teplotu spustilo ventilatory na chladici co samozrejme nie je problem, ale ani za boha ich uz nevyplo, az po vypnuti motora kedy bezali este cca 1-2 minuty. Teplota na budiku bola vzdy v norme, dokonca este menej ako v polke. Vravim si nevadi aj tak ide rovno do servisu.
Na prvy krat sa okrem milion tesneni vymenili komplet rozvody (remene, vsetky kladky, vsetky napinaky, retaz, napinak retaze, vodna pumpa, termostat) vsetko az na remene a jednu vodiacu kladku je original diel Porsche. Vymenili sa dalej vsetky naplne aj chladiaca zmes (v aute uz bola ruzova tak sa dala tiez ruzova).
Problem pretrval, motor sa na volnobehu zahrial, spustilo ventilatory (vzdy na prvu rychlost), bezal aj pol hodinu, nevyplo ich ani nespustilo druhu rychlost, nevyvrela kvapalina ani netlakovalo hadice. Samozrejme skusane az po odvzdusneni.
Tak sme sa rozhodli, ze sa preveziem a uvidim ako sa to bude chovat, presiel som cca 300-400km a "vypadol" mi jeden valec, prichod do servisu, ortiel znel nulova kompresia na druhom valci, vravim si horsie to uz ani nemoze byt (praskli pruziny na vyfukovych ventiloch na druhom valci). Nevadi, oprava presla do druhej fazy:
Vymenilo sa zase kopec tesneni, tesnenie pod hlavou, hlava sa zgeneralkovala (vybrus, vybrus ventilov, nove komplet vsetky pruziny na ventiloch, hlava odtlakovana), ked uz to bolo rozobrate, vymenili sa vsetky teplotne cidla (vsetky cidla som kupoval original diely), jedno s modrou koncovkou to je pre riadiacu jednotku, jedno take dlhe, ktore ide az ku valcom to by malo byt aj pre budik, jedno zospodu na sani, meria teplotu nasavaneho vzduchu a vymenili sme aj termospinac na chladici. Vymenil som aj pekelne drahe relatko G10, ktore ma na starosti ovladanie ventilatorov. Mimo ineho som vymenil zase chladiacu kvapalinu. Naplnil som aj klimu. A tak si hovorim, neexistuje, ze by to uz teraz nefungovalo spravne a ono nefungovalo. To iste, motor nastartovany studeny, po zohriati spustene ventilatory a uz ich nevyplo aj keby bezal dva dni v kuse. Prisli sme na to, ze ak som pustil kurenie v kabine a nechal fukanie tak ich vyplo hned a asi tri krat ich krasne zaplo/vyplo/zaplo/vyplo. Vcera som sa s nim isiel previezt a ked sa zahrialo jazdou tak uz ani kurenie nepomohlo aby sa vypli, proste ak ich uz raz po zahriati zapne tak ich uz nevypne(samozrejme ak vychladne cez noc tak rano nebezia az ked sa zahreje), vzdy ich zapne len na prvu rychlost, nevyvrie, netvrdnu hadice, teplota na budiku je vzdy v normale a ja uz nemam ani silu ani chut . Cidla aj termospinac aj kabelaz v aute boli prekontrolovane a vsetko je funkcne, cize logicky mi vychadza, ze auto ma vyssiu teplotu ako by malo mat, ale ja uz naozaj nemam ani sajnu preco, tak vam budem vdacny za akekolvek usmernenie .