Vitaj na fóre RetroWheels Club!


Nebudem Ti klamať.
Žijeme autami. Autá sú náš život.
Nie je to póza alebo frajerina. Je to genetická informácia, ktorá z áut urobila súčasť nášho bytia.
Ak Ti nezáleží na značke, na stave, ani na cene. Ak sa potešíš, keď ráno z okna vidíš svoje auto a šoférovať ho Ti prináša skutočnú radosť.
Ak auto nevnímaš iba ako alternatívny spôsob dopravy. Ak Ti vonia benzín a dokáže Ťa nadchnúť aj štvortaktná benzínová kosačka.
Ak Ti moje slová nepripadajú ako kopa nezmyslov...
Tak si na správnom mieste. Pridaj sa k nám, myslím, že si budeme rozumieť.

Jazdi opatrne.

Člen tímu

@RWC_Rady

P.S. Niektoré sekcie fóra niesu prístupné pre nezaregistrovaných čitateľov. Tlačidlo ''Registrovať'' je vpravo hore.

Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Pokiaľ máte problém s ktorým si neviete dať rady, skúste sa opýtať tu. Problémy so ženami sem nepatria. :D

Moderátor: Dogg88

Uživatelský avatar
snuff
The Accountant
The Accountant
Příspěvky: 652
Registrován: únor 5th, 2017, 7:05 pm

Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod snuff » červen 8th, 2020, 8:06 pm

Zacal som sa trochu venovat studiu "sportovych podvozkov".. Kludne prispiet skusenostami ci uz teoretickymi, alebo praktickymi ;) Bavme sa o tom, ze chceme auto naladit pre co najpresnejsie drzanie stopy a co najvacsiu trakciu. Zatial pridam len par mojich postrehov:

- znizenie je fajn, ale vsetko s mierou, uplne tvrdy a nepoddajny podvozok jazdu skor zneprijemni ako posunie dalej
- jedna z top uprav su urcite silnejsie stabilizatory aby sa auto menej naklanalo
- tuhsi zadny stabilizator znizuje nedotacavost, naopak tuhsi predny stabilizator zvysuje nedotacavost
- polyuretanove silentbloky pomahaju vymedzit vole a zlepsuju stopu v zakrute (v praxi nemam otestovane)
- predklon/zaklon/odklon ? negativny odklon (kolesa do "A") teoreticky, lepsia stopa v zakrute?
Přílohy
IMG_1232.JPG
IMG_1232.JPG (100.24 KiB) Zobrazeno 11582 x
'03 A6 Avant 1.8T quattro (2.0tfsi FMIC, BEX injectors, K04-015, Eibach pro kit, RS6 sway bars) @ 145kw

Uživatelský avatar
Quattrofil
Technický Garant
Technický Garant
Příspěvky: 598
Registrován: duben 14th, 2016, 10:07 pm
Bydliště: Ružomberok

Re: Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod Quattrofil » červen 8th, 2020, 10:06 pm

K tým silentblokom je to jednoduché ak je tam silentblok z gumy tak pri tých silách ktoré naň pôsobia sa guma deformuje či síce tlmí nárazy ale zároveň meni kinematiku celej nápravy a zároveň geometriu z čoho ti logicky vyplynie že sa menia aj vlastnosti podvozka... u závodných aút sa to rieši tzv unibalmi čo je v podstate oceľový kĺb ktorý má nulový komfort ale nemenia polohu . Tým je geometria pevne dana a nemení sa ... čo sa týka stabilizátorov je to trochu komplikovanejšie dôležitá je aj vyváženosť predok zadok . Do toho vstupuje aj nastavenie tvrdosti tlmičov atd. Proste je to alchymia a každý komponent má vplyv na vlastnosti . A jeden poznatok z “rečí” pretekárov . Podstatne je aby si tomu podvozku veril a cítil sa bezpečne. Každý jazdec má iný štýl a vyhovuje mu iný podvozok takze je ťažko zovšeobecňovať nejaké informácie... každý úsek cesty potrebuje iné nastavenie takze nájsť nejaký kompromis je dosť ťažké. Ale ako ta poznám rad sa v takýchto veciach vrtas a budeš sa snažiť to naštudovať do detailov. Al väčšinou je to záležitosť dlhodobého skúšania testovania a hlavne omylov... takze držím palce...
Audi 80 quattro 1.8t '85
Audi cabrio 1.9tdi '96
Audi 80 Competition '94

Mardo Driver
Veľký Človek Učiteľko
Veľký Človek Učiteľko
Příspěvky: 493
Registrován: duben 28th, 2016, 3:27 pm

Re: Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod Mardo Driver » červen 9th, 2020, 9:41 am

V podstate mas pravdu, ono je to subjektivne pre kazdeho z nas. Tiez som skusal rozne kombinovat ci uz powerflexy alebo kopmletne podvozky. Mne sa napriklad osvedcil H&R Cup kit, ci uz z alebo bez powerflexov. Urcite na vikendove jazdenie by som siel do pevneho podvozku nech je to riadenie sharp, to bude na ukor komfortu, ale o to pri vikendovkach moc nejde, ze? :D Z odklonami som nikdy nic nerobil. Stabilizatory som tiez nechaval povodne, ale menil som ich za nove. No a samozrejme, vzdy to bolo do vekosti kolies 16
Don’t show me your attitude, I have my own ;)

Uživatelský avatar
snuff
The Accountant
The Accountant
Příspěvky: 652
Registrován: únor 5th, 2017, 7:05 pm

Re: Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod snuff » červen 9th, 2020, 9:59 am

Diky za nazory ;)
Myslim ze aj Mario dost experimentoval so svojim podvozkom tak snad sa zapoji.

Co sa tyka tych stabilizatorov tak prave tie su podla mna zatial najlepsia uprava vzhladom na vlozene peniaze..A co som si vsimol tak vela upravcov tym zacina..A ked som videl ake stabilizatory davali do 370Z (v porovnani oproti serii) tak to bol slusny rozdiel.

Jeden pekny clanok:
http://speed.academy/how-swaybars-work/
Přílohy
_-0071.jpg
_-0071.jpg (452.24 KiB) Zobrazeno 11564 x
'03 A6 Avant 1.8T quattro (2.0tfsi FMIC, BEX injectors, K04-015, Eibach pro kit, RS6 sway bars) @ 145kw

Mardo Driver
Veľký Človek Učiteľko
Veľký Človek Učiteľko
Příspěvky: 493
Registrován: duben 28th, 2016, 3:27 pm

Re: Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod Mardo Driver » červen 9th, 2020, 10:48 am

Je to dobra volba to urcite ano, mne osobne stacili nove seriove. pocitovo.
Don’t show me your attitude, I have my own ;)

Uživatelský avatar
Quattrofil
Technický Garant
Technický Garant
Příspěvky: 598
Registrován: duben 14th, 2016, 10:07 pm
Bydliště: Ružomberok

Re: Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod Quattrofil » červen 9th, 2020, 11:22 am

Čo sa týka týka odklonov z vlastnej skúsenosti mechanika viem ešte z čias keď sme nastavovali kopcovu Ibizu tak odklon v predu sa hýbal niekde okolo 3,5 stupňa negatív . Fungovalo to dobre ale iba na suchu na mokrom to moc nefungovalo. U závodného Porsche sa tiež odklony hýbali niekde okolo 3 stupňov. Ale väčšinou je problem bez uprav sa dostať na takú hranicu. Väčší odklon spôsobí že guma pri bočnom preťažení sa deformuje a vďaka väčším odklonom a vnútri “neodliepa” od asfaltu ale drží po celej šírke ... ale zase na úkor životnosti samozrejme... z vnútra sa derie hodne rýchlo ...skúsim pohľadať niekde som mal vytlačené aj nastavenia pre závodný Peugeot 208 boli tam nastavenia pre rôzne asfalty tak si môžeš porovnať ako sa to meni..
Audi 80 quattro 1.8t '85
Audi cabrio 1.9tdi '96
Audi 80 Competition '94

Mardo Driver
Veľký Človek Učiteľko
Veľký Človek Učiteľko
Příspěvky: 493
Registrován: duben 28th, 2016, 3:27 pm

Re: Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod Mardo Driver » červen 9th, 2020, 11:51 am

mali ste tam ABFkovy motor v tom?
Don’t show me your attitude, I have my own ;)

Uživatelský avatar
Quattrofil
Technický Garant
Technický Garant
Příspěvky: 598
Registrován: duben 14th, 2016, 10:07 pm
Bydliště: Ružomberok

Re: Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod Quattrofil » červen 9th, 2020, 6:11 pm

Nie bol to auy TDi <3 Avia :mrgreen: Podvozok znížený na max čo dovolila karoséria podvozok proflex s upraveným uložením tlmičov aby boli väčšie odklony. V zadu sa moc kuzlit s nápravou nedalo tam boli pod nábojmi zosikmene podložky aby sa aspoň trochu zväčšil odklon. Keď sme boli nastavovať podvozok u nebohého P. Ruisla tak som sa s “hrôzou” dozvedel naco sa dávajú stelovacie pružiny na zavodaky. Okrem svetlej svetlej výšky nimi ešte vyvazujes auto. Keď sme ho prvý krát postavili na váhy a zistili sme že medzi zadnými kolesami bol rozdiel asi 75kg a v predu 120... podarilo sa auto dovazit na 5kg vpredu a asi 15 kg vzadu lebo tam už náprava viac nepustila. To je další parameter ktorý je podstatný na podvozku. Ruisl vtedy povedal že ak chceš naozaj dobre naladiť podvozok musíš mat auto a trať dokonale v ruke. Že ak urobíš na okruhu 10kôl po sebe v pol sekunde okolo najlepšieho kolá tak má zmysel ladit podvozok... a on voľačo o podvozkoch vedel... naozaj sa auto hodne zlepšilo ďalšia alchymia ktorú nám pomohol riešiť bolo fúkanie gúm... proste milión veci a každé má svoj vplyv...
Audi 80 quattro 1.8t '85
Audi cabrio 1.9tdi '96
Audi 80 Competition '94

Uživatelský avatar
snuff
The Accountant
The Accountant
Příspěvky: 652
Registrován: únor 5th, 2017, 7:05 pm

Re: Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod snuff » červen 9th, 2020, 7:16 pm

Daj sem tie nastavenia pre tu 208 ak najdes zaujimalo by ma to..

Ja som nasiel na fore venovanom MX5kam, odporucane nastavenia od Keitha Tannera :)
Přílohy
mx5.png
mx5.png (41.32 KiB) Zobrazeno 11542 x
'03 A6 Avant 1.8T quattro (2.0tfsi FMIC, BEX injectors, K04-015, Eibach pro kit, RS6 sway bars) @ 145kw

Uživatelský avatar
Quattrofil
Technický Garant
Technický Garant
Příspěvky: 598
Registrován: duben 14th, 2016, 10:07 pm
Bydliště: Ružomberok

Re: Ako naladit podvozok pre sportovu jazdu

Příspěvekod Quattrofil » červen 9th, 2020, 10:34 pm

Ok musím to pohľadať mám to niekde v robote. Tie nastavenia budú možno iné lebo je to rally auto ale pre porovnanie to pomôže...
Audi 80 quattro 1.8t '85
Audi cabrio 1.9tdi '96
Audi 80 Competition '94


Zpět na “Technická poradňa”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host